NE BİÇİM Bİ AKREPSİN?

 

Emporer Scorpion (Pandinus imperator).Geçen yıl bu zamanlarda, Güneş’in Akrep buruna geçişi ile aşağıdaki satırları kaleme almıştım. Yükseleni Akrep burcu olan biri olarak o dönem bu konuyu epey bi araştırdığımı, kitabi astroloji bilgilerinin dışına çıkarak çokça düşündüğümü hatırlıyorum. Ve bugün itibariye gökyüzünün en önemli ışığı Güneş Akrep burcuna giriyor ve ben bu yazımı tekrar paylaşmak istedim 🙂
” Bir akrep çelik zırhla kaplanmış gerçek bir tanktan farksızdır. Saldırı ve yok etmeye programlı bir ölüm makinası gibidir. Zorlu şartlara inanılmaz dirençlidir mesela iki gün hiç hava almadan su altında yaşayabilir, 3 yıl hiç yemek yemeden hayatta kalabilir, 24 saat dondurucuda kalsa da canlılığını sürdürebilir. Radyasyona karşı da inanılmaz dirençli olup zehrinden anti nükleer aşı üretilir. Kanı beyaz olup, bundan elde edilen serum, atom bombalarının yol açtığı yaraları kapatıp hücrelerin yeniden üremesini sağlar.” Bir makalede okuduğumda çok etkilemişti bunlar beni. Belki duymuşsunuzdur, etrafı ateşle çevrilen ve kaçacak bir yer bulamayan akrep bir süre sonra kendini sokup öldürüyormuş ama sıkı durun bu sıradan bir ” intihar ” olayı değilmiş. Biyolog ve araştırmacı Maupertius 1743 tarihinde bu konuya bir açıklık getirmiş : Akrebin bu soylu davranışının arkasında, yanan ateş nedeniyle hayvanın derisinin susuz kalıp kuruması ve asıl önemlisi proteinlerinin pıhtılaşması yatıyormuş. Hayvan, yanan ateşten korktuğu için değil, proteinsiz bir yaşamın elini kolunu bağlayacağını bildiği için intihar ediyormuş.

Neden mi anlattım bunları ? Astrolojik olarak akrep burcu şöyledir, böyledir demektense bu çarpıcı Akrep sembolizmalarının tamamının bu burcun elemanlarında olduğunu düşündüğüm için bu bilgileri vermek istedim 🙂 AKREP burcunun fiziksel direncinin, zorlu şartlara dayanıklığının ve ölümcül zehrinin nasıl da şifaya dönüştüğünün, çaresiz  kaldığı ve çözüm bulamadığı durumda nasıl da kendi kendini yok edecek kadar dönüştürme gücünün çarpıcılığı karşısında etkilenmemek mümkün değil sanırım.

Söz konusu Akrep burcu olunca da onları “gelişmiş” ve “gelişmemiş” olarak ikiye ayırmadan incelemek istemiyorum zira birbirine bu kadar taban tabana zıt iki ayrı karakter özelliklerini aynı bünyede sergileyen başka bir burç yok sanırım. Düşünün bir kere ; az sonra anlatacağım her iki potansiyel de aynı kişide var ve bundandır ki Akrep insanlarını tanımak, anlamak (hatta onların kendisini de tanıması ve özelliklerini keşfetmesi ) öylesine zorludur ki. Bir Akrep bu yaşam planına doğduğu gibi gidemez, değişmesi, dönüşmesi gerekir ve varlığının en derinlerindeki özü bulmadan rahata ermesi de pek kolay olmaz. Bunu bulduğu anda ise hem kendisi hem de yaşamındaki insanlar rahat bir nefes alabilirler ancak. Kimi bunu kolaylıkla başarabilir, kimi de yıllar yıllar boyu uğraşır durur, krizlerin ve zorlu bir takım süreçlerin içerisinden geçerek deneyim kazanır. Asla hafife alınmaması gerekir bu açıdan Akrep burçları ve eğer sizin doğum haritalarınızda da Akrep burcunda gezegenleriniz varsa bunların anlattıkları konular üzerinde ciddi çalışmanız gerekecektir.

Gelişmiş Akrepler gerçeği bulma yolunda bitip tükenmez isteklerle doludur. Hem kendilerini hem de diğer insanları zorlayıcıdır ama bunu eziyet çektirmek, kendi kendini mazoşist duygularla mahvetmek için yapmazlar. Hem kendilerinin hem de etrafındakilerin en yüksek potansiyellerini ortaya çıkarmak, gelişmek ve geliştirmek için yaparlar. Her denileni kabul edip, uyuşuk uzlaşmalara girmez , kendi doğrularını bizzat yaşayarak, deneyerek oluşturur ve başkaları için de örnek olurlar. Karşısında yaralı, aciz bir insan gördüğünde onlara acımaz ilk baştan ve kendinden emin bir içgüdü ile o yaraya özellikle basar ki böylece o insan için bir nevi iyileştirme sürecini de böylece başlatmış olur. Yüzleştirir sizi o yarayla, ağlamanıza, mızmızlanmanıza da aldırmaz bu anlamda. Serttir, tuttuğunu koparır. Kararlıdır ve aldığı kararları da sonuna kadar uygular, irade gücü gelişmiştir. Kışkırtıcıdır, garip bir şekilde başkalarını rahatsız eder ama bunu yapmaktaki amacı insanların aslında kendi kendilerinin zayıflıklarına bir nevi aynalık etmesidir. Gizli olan şeyleri bulup çıkarma dürtüsüne doğuştan sahiptir ve kimsenin cesaret edemeyeceği alanlara korkusuzca dalabilir. Cin gibi zekidir ve istediği bilgiye ulaşana dek yılmadan, bıkmadan peşinden koşar.Başkalarının sustuğu, söylemekten çekindiği ve belki de korktuğu şeyleri konuşmaktan, söylemekten çekinmez. Başkalarının yararına kullanacağı muazzam bir ruhsal güce, derin bir önseziye sahiptir. Bir çok şifacının Akrep burcundan çıkması da tesadüf değildir zaten.

Peki ya gelişmemiş bir Akrep nasıl olabilir sizce ? Aman deyim… Allah korusun 🙂

Sabırlı ve dirençlidir de eğer onların iki hassas noktasına basarsanız vay halinize 🙂 Bir tanesi güvenli bulduğu özel sahasına tecavüz etmeniz bir diğeri de derinden sevdiği ve bağlandığı şey her ne ise, ona zarar vermeniz.Bu işi olabilir, aşkı olabilir ya da kendi kişiliği olabilir. İşte buralarda bir tehdit algılarsa yandınız siz 🙂 Ne düşündüğünü, nasıl bir intikam planı yaptığını asla bilemeyeceğiniz için hazırlıksız yakalanabilir, ona yaşattığınız duygusal ve fiziksel acı her ne ise aynısını ve belki de mislisini yaşayacaksınız haberiniz olsun. Hemen harekete geçmese de yazar bi köşeye ve yıllarca sürse de uygun hamleyi yapması, vazgeçmez ve uygun bulduğu anda darbeyi indiriverir. Gelişmemiş Akrepler genelde tüm davranışlarını kendi gücünü, kendi kişisel konforunu arttırmaya yönelik ortaya koyarlar. Bencildir yani. Alaycı ve küstah da olabilirler. İnatçılığı  size kök söktürebilir üstelik inandığı şeyler hem kendine hem de etrafına zarar bile verir, ama o bildiğinden şaşmaz, dogmatiktir. Bi şeyi, bi fikri ya da bi kişiyi kafasına takar, saplantı haline getirene dek kafasının içinde tutar da tutar, bu anlamda  paranoyaklıkları da vardır yani. Başka insanları duygusal olarak sömürür, kurutur ve kendi boyunduruğu altına alana dek de rahat bırakmaz. Sadist eğilimleri de unutmayalım, haa bir de kıskanç mı kıskanç olabilirler. Aman evlerden uzak dediğinizi duyabiliyorum ve burada kesiyorum 🙂

Diğer burçlarda enerjiyi simgeleyen tek bir sembol varken Akrep burcunda bu iki tanedir: Bir tanesi nedensiz yere saldıran ve sokan akrep, bir tanesi de yenilenen,dönüşen ve küllerinden kendini yeniden doğuran, ölmeden ölebilen ve yeni bir varlık olarak dirilen Anka kuşu.”

Gökyüzünde bugün Güneş Akrep burcuna geçti ve yukarıda anlattığım Akrep özellikleri aktive olmaya başlıyor. Yoğun, tutkulu, azimli, kararlı ve korkusuz davranma ve istediklerimizi elde etmek için önümüzde duran engelleri ortadan kaldırmak için çaba harcama zamanları içerisindeyiz. 22 Kasım 2017 ye dek Akrep burcunda kalacak olan Güneş, Jüpiter ile kavuşum, Neptün, Plüton ve Kiron ile olumlu açılar içerisinde olacak. Başta Akrep burçları olmak üzere; Yengeç, Balık, Boğa, Başak ve Oğlak burçları bu süreçten olumlu etkilenecek grubun içerisinde.

Herkese güzel bir dönem olmasını dilerken, ay içerisinde doğum günlerini kutlayacak Akrep burçlarına da mutlu ve sağlıklı güzel günler diliyorum….

Sevgi ve umutla, gökyüzü rehberimiz olsun…

Hülya DEĞER  Dip.ASA

Reklamlar

NE BİÇİM Bİ AKREPSİN?” üzerine 4 yorum

  1. Fulya

    Ay burcum akrep olunca da tüm bunlar geçerli midir? Merak ettim doğrusu.
    Bilgiler için teşekkür ediyorum sevgilerimi gönderiyorum ❤️

    Liked by 1 kişi

    1. Ay burcu Akrep için de söylediklerim geçerlidir Fulya Hanım, Haritanızda Ay’ın bulunduğu alan ve yönettiği alanlar üzerinde zorlu bazı deneyimler, ev, aile, yuva, anne ile ilgili bazı zorlu süreçler geçirmiş olabilirsiniz. Harita bir bütündür ve o Akrep burcundaki AY’ınız ile diğer gezegenlerin yaptığı açılar dikkatle incelenmelidir.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s